سخنگوی حوثی‌ها به یورونیوز: ایران به ما و دیگران کمک‌هایی می‌کند اما نمی‌گوید چه بکنیم

11

یورونیوز با محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن (حوثی‌ها) گفت‌وگوی اختصاصی انجام داده است. در این مصاحبه آقای عبدالسلام تاکید کرده که این گروه از ایران خط و دستوری نمی‌گیرد اما در عین حال بر این امر صحه گذاشت که ایران از حزب‌الله لبنان، گروه‌های فلسطینی و حوثی‌های یمن حمایت می‌کند.

آقای عبدالسلام البته در این گفت‌وگو درباره جزییات و روش‌های حمایتی ایران از این گروه‌ها توضیحی ارائه نداده است.

آقای محمد عبدالسلام سخنگوی حوثی‌های یمن و هیات همراه او سال ۱۳۹۸ با علی خامنه‌ای، رهبر ایران دیدار و گفت‌وگو کردند. به همراه داشتن یک خنجر بزرگ در این دیدار توجه رسانه‌ها و خبرنگاران را به خود جلب کرده بود.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در آن دیداربه علی خامنه‌ای گفته بود «ما ولایت شما را امتداد خط پیامبر و ولایت امیرالمؤمنین می‌دانیم.»

بخشی از گفت‌وگوی اختصاصی یورونیوز با سخنگوی حوثی‌ها را که بر روابط آنها با تهران متمرکز است می‌توانید در ادامه بخوانید.

دیدار سخنگوی حوثی‌ها با علی‌خامنه‌ای / سال ۹۸
دیدار سخنگوی حوثی‌ها با علی‌خامنه‌ای / سال ۹۸khamenei.ir

یورونیوز: برخی می‌گویند انصارالله (حوثی‌ها) در اوج جنگ میان خود و دولت صنعا هم به بستن تنگه باب المندب روی نیاورند و امروز این اقدام آنها به دستور ایران صورت گرفته است، پاسخ شما چیست؟

محمد عبدالسلام: «این ادعا به هیچ عنوان صحت ندارد. عملیات نظامی در دریای سرخ با هدف گرفتن کشتی‌های جنگی ارتش امارات عربی متحده و عربستان سعودی انجام شد و یک کشتی باری اماراتی به نام روابی تحت کنترل حوثی‌ها در دریای سرخ در نزدیکی حدیده توقیف شد.»