فرودگاه حلب در حمله منتسب به اسرائیل هدف قرار گرفت؛ افزایش تلفات نیروهای نیابتی ایران

02

در حملات هوایی روز شنبه، ۹ دی‌ماه، منتسب به اسرائیل در منطقه البوکمال سوریه دست‌کم ۱۹ شبه‌نظامی مورد حمایت ایران کشته شدند. همزمان رسانه‌های سوریه از حمله دیگری در عصر روز شنبه به فرودگاه حلب خبر دادند.

خبرگزاری فرانسه روز شنبه با استناد به گزارش «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، مستقر در بریتانیا، گزارش داد که در حملات بامدادی به منطقه البوکمال سوریه در مرز با عراق که به احتمال زیاد توسط اسرائیل انجام شده، ۱۹ شبه‌نظامی کشته شدند که چهار تن آنها سوری و شش تن عراقی بودند. در این حملات ۱۸ نفر نیز زخمی شدند.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه، پیشتر گفته بود احتمالا حملات هوایی به البوکمال توسط آمریکا انجام شده، اما این نهاد وابسته به اپوزیسیون سوریه سپس اعلام کرد حملات «به احتمال زیاد توسط اسرائیل» انجام شده است.

در حالی که تاکنون اسرائیل و آمریکا واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند، شبکه العربیه عربستان از قول منابع خود آمریکا را پشت این حملات هوایی معرفی کرده است.

بخش عربی شبکه العربیه نیز گزارش داده است که تصاویر ویدئویی حاکی است که مواضع شبه‌نظامیان فاطمیون در مرز سوریه و عراق هدف حملات موشکی و هوایی قرار گرفته است.

منابع امنیتی به العربیه گفته‌اند در جریان «حمله هوایی آمریکا» به البوکمال، هشت کامیون که از مرز عراق وارد خاک سوریه شده بودند، هدف حمله قرار گرفتند.

در همین زمینه، خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، به نقل از کانال تلگرامی صابرین‌نیوز نوشت: «این حمله هوایی توسط آمریکا انجام شده و تاکنون پنج نفر در این حمله کشته شده‌اند.»

عصر روز شنبه نیز خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، در خبری فوری اعلام کرد حدود ساعت ۱۷:۲۰ بعدازظهر به وقت محلی جنگنده‌های «اسرائیل» از سمت دریای مدیترانه در غرب لاذقیه برخی نقاط جنوب شهر حلب را هدف قرار داده و «خسارات مادی» به بار آوردند.a