محسن برهانی، از منتقدان اعدام‌ معترضان، از دانشگاه تهران اخراج شد

Screen Shot 2023-01-12 at 12.07.15 PM

خبرگزاری فارس روز پنجشنبه ۲۲ دی از اخراج محسن برهانی، استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، خبر داد و دلیل آن را «رد صلاحیت» از سوی کارگروه بررسی صلاحیت عمومی این دانشگاه عنوان کرد.

آقای برهانی در هفته‌های اخیر انتقادهای تندی را علیه صدور و اجرای حکم اعدام برای معترضان اعتراضات سراسری اخیر مطرح کرده بود.

خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران در گزارشی با انتشار تصویر نامه‌ای از هیات اجرایی جذب اعضای هیات علمی مدعی شد که کنار گذاشتن شدن این استاد دانشگاه از مقامش ربطی به انتقادهای اخیر او نداشته است.

محسن شکاری ۱۷ آذر اعدام شد

برهانی، حقوقدان و استاد دانشگاه تهران: اعدام محسن شکاری مصداق خون ریختن ناحق است

این خبرگزاری گفته که هیات اجرایی جذب هیات علمی دانشگاه تهران در روز ۹ مهر، حدود دو ماه پیش از اجرای حکم محسن شکاری، صلاحیت برهانی برای عضویت در هیات علمی دانشگاه تهران را رد کرده است.

این خبرگزاری به نقل از یک استاد دانشگاه تهران که نامش فاش نشده است، همچنین مدعی شد که «حمایت‌های برهانی از ازدواج سفید و تجویز و ترویج ارتباطات غیراخلاقی میان دانشجویان» از دلایل این رد صلاحیت بوده است.

این استاد دانشگاه پیشتر از تلاش‌ها برای اخراج خود خبر داده و در توئیتر نوشته بود: «معلمی آن‌قدر مهم نیست که به خاطر آن، بر حقوق مردم و خطوط قرمز شریعت تاکید نکنم».

او تاکید کرده بود: «پرونده‌سازان و دروغ‌پردازان برای اخراج در تلاشند».