مولوی عبدالحمید: حمله مسلحانه مردم خاش به فرمانداری دروغ محض است

4

مولوی عبدالحمید از رهبران منتقد وامام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان اظهارات مقام‌های جمهوری اسلامی درباره «حمله مسلحانه مردم خاش به فرمانداری» را «دروغ محض» خوانده است.

مولوی عبدالحمید در دیدار با دانشجویان  زن دانشگاه‌های مختلف زاهدان گفته است «تعجب‌آور است برخی از مسئولان به‌جای اینکه جنایتکارانی را که مردم بی‌گناه را کشته‌اند ملامت کنند، از آنها دفاع می‌کنند و می‌گویند مردم با سلاح به فرمانداری [خاش] حمله کرده‌اند، درحالی‌که حمله با سلاح نه در خاش انجام گرفته و نه در مصلای زاهدان».

وی گفته «اینها دروغ محض است که گفته می‌شود. کلانتری با سنگ تصرف نمی‌شود. واقعیت این است که به مسئولان گزارش دروغ می‌رسد اما وظیفۀ آنهاست که تحقیق و بررسی کنند. مستندها نشان می‌دهند که بعد از تیراندازیِ مأمورین، جوانان به سمت کلانتری رفته‌اند؛ یعنی درواقع تیراندازی مأمورین آنها را به آنجا کشانده است.»

روز جمعه سیزدهم آبان در حالی که در تهران تجمعات حکومتی در مخالفت با اعتراضات سراسری برپا بود، معترضان در زاهدان و چند شهر دیگر سیستان و بلوچستان از جمله خاش، راسک و سراوان تظاهرات کردند اما بر اساس گزارش‌ها، ماموران به سمت مردم شلیک کردند.