نتانیاهو: هیچ جایی در غزه دور از دسترس ما نخواهد بود

6

این نقشه موقعیت نیروهای اسرائیلی تا دیروز، ۱۴ نوامبر/۲۳ آبان نشان می‌دهد:

بیمارستان‌های غزه
  • نتانیاهو: هیچ جایی در غزه دور از دسترس ما نخواهد بود

    بنیامین نتانیاهو

    بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در بازید از اردوگاهی نظامی در نزدیکی غزه گفت پس از حمله ۷ اکتبر «هیچ مخفیگاهی» برای نظامیان حماس وجود ندارد و «هیچ جایی در غزه» دور از دسترس ارتش اسرائیل نخواهد بود.

    نتانیاهو گفت: «یادتان هست که می‌گفتند وارد غزه نخواهیم شد؟ ما وارد شدیم. می‌گفتند به حومه شهر غزه نمی‌رسیم، اما رسیدیم. می‌گفتند وارد (بیمارستان) شفا نخواهیم شد، اما شدیم.»

    «هیچ جایی در غزه دور از دسترس ما نخواهد بود. هیچ مخفیگاهی، هیچ پناهگاهی و هیچ محل امنی برای جنایتکاران حماس وجود ندارد. ما می‌رسیم و حماس را از بین می‌بریم و گروگان‌ها را بازمی‌گردانیم.»

    Post update

    بیمارستان شفا

    پزشکان بدون مرز: هنوز ۳۰۰ بیمار و کادر درمانی در بیمارستان شفا هستند

    تصاویری از داخل بیمارستان شفا

    ناتالی ترتل، معاون هماهنگی سازمان پزشکان بدون مرز، می‌گوید کسانی که تلاش می‌کنند از بیمارستان شفا فرار کنند «در معرض تیراندازی، گلوله‌باران و شلیک پهپاد هستند.»

    خانم ترتل گفت با وجود اختلال دائمی، سرانجام موفق شده‌اند تماس کوتاهی با کادر پزشکی داخل بیمارستان شفا بگیرند.

    او به بی‌بی‌سی گفت دستکم ۳۰۰ بیمار و کارمند به همراه سربازان اسرائیلی در داخل این مرکز و بیش از ۱۰۰ کارمند بیمارستان و خانواده‌شان هم در نزدیکی آنها هستند.

    خانم ترتل گفت امکان خروج از بیمارستان شفا وجود ندارد: «ما سه روز است که سعی می‌کنیم آنها را خارج کنیم اما به دلیل درگیری‌ مستمر در اطراف بیمارستان، چنین امکانی وجود ندارد و خطرناک است.»

    بنا بر گزارش‌ها، پزشکانی که در بیمارستان هستند گفته‌اند تا آخر با بیماران می‌مانند.

    در همین حال، رئیس بیمارستان شفا هم به تلویزیون الجزیره عربی گفته است که نیروهای اسرائیل همچنان در این بیمارستان هستند.

    محمد ابوسلمیه گفت: «ما نمی‌توانیم برای درمان بیماران به داروخانه برویم زیرا اشغالگران به هر کسی که حرکت ‌کند تیراندازی می‌کنند.»

    آقای ابو سلمیه گفت از زمان حمله به بیمارستان، هیچ کس از ارتش اسرائیل با او تماس نگرفته است و آب، برق و اکسیژن کاملا قطع شده است.

    او اظهار نگرانی کرد که «زخم‌های بیماران پس از توقف کار بیمارستان شروع به عفونت کرده و بوی مرگ همه جا را گرفته است.»