نگرانی از احتمال اجرای حکم اعدام مجاهد کورکوری بعد از انتقال پرونده او به تهران

Screen Shot 2023-05-11 at 4.10.10 PM

فشار به خانواده عباس (مجاهد) کورکوری و انتقال پرونده این زندانی محکوم به اعدام به تهران خبر داده‌اند.

پیش از این بی‌بی‌سی خبری از انتقال آقای کورکوری به تهران منتشر کرده بود، اما بر اساس توضیح یک منبع آگاه، در حال حاضر تنها پرونده آقای کورکوری به تهران منتقل شده است.

به گفته این منبع آگاه، در روزهای اخیر تهدیدها و فشار بر خانواده این زندانی محکوم به اعدام افزایش یافته است و آن‌ها قادر به تماس با او نبوده‌اند.

در شبکه‌های اجتماعی هم شماری از احتمال اجرای حکم این زندانی محکوم به اعدام در پی موج اعدام‌های اخیر در ایران اظهار نگرانی کرده‌اند.

بر اساس آخرین اطلاعاتی که خانواده آقای کورکوری منتشر کرده‌اند، او در زندان شیبان اهواز نگهداری می‌شود.

دادگاه انقلاب شهرستان ایذه در استان خوزستان ایران، ۱۸ فروردین عباس کورکوری را به اتهام قتل کیان پیرفلک، کودکی که در اعتراضات ۲۵‌ آبان سال گذشته هدف گلوله قرار گرفت به اعدام محکوم کرد.

خبرگزاری میزان با انتشار این خبر نوشت که «این حکم غیر قطعی بوده و در دیوان عالی کشور قابل فرجام خواهی است.»

پیشتر نیز زینب مولایی، مادر کیان پیرفلک که در لحظه کشته شدن پسرش همراه او در خودرو بود در مراسم خاکسپاری او گفته بود که ماموران خودرو آنها را به گلوله بستند و افزوده بود: «همان‌هایی که کیان را به ساختمان هلال احمر بردند.»

او در یک استوری در اینستاگرام خود عکسی از در کنار مادر مجاهد کورکور انداخته بود و با حمایت از او گفته بود که قتل فرزندش کار مجاهد نبوده است.

همچنین سجاد پیرفلک، عموی کیان پیرفلک ‌در توییتی نوشت که با درخواست خانواده مجاهد کورکوری و موافقت خانواده کیان پیرفلک،‌ داود شاه ولی، وکیل خانواده پیرفلک وکالت پرونده عباس کورکوری را پذیرفت و رسما وکیل او شده است.

عباس (مجاهد) کورکوری یکی از افرادی است که در اوایل دی ماه در روستایی در شهرستان ایذه بازداشت شد. خانواده او و مادرش در پی بازداشت او از فشار و شکنجه برای گرفتن اعتراف خبر داده‌ بودند.