وزیر دفاع اسرائیل: نیروهای اسرائیلی در قلب شهر غزه هستند

Screen Shot 2023-11-07 at 12.19.36 PM

وزیر دفاع اسرائیل: نیروهای اسرائیلی در قلب شهر غزه هستند

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل می‌گوید که نیروهای اسرائیلی «به قلب شهر غزه» رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای گالانت در یک نشست خبری تلویزیونی گفت: «واحدهای ارتش از شمال و جنوب به سوی مرکز شهر حرکت کردند و با هماهنگی کامل بین نیروهای زمینی، هوایی و دریایی، مرکز شهر را هدف حمله قرار دادند.»

او افزوده است که «واحدهای پیاده، تانک و خودروهای زرهی با همراهی واحدهای مهندسی از جهت‌های مختلف به سوی مرکز شهر حرکت کرده و هدف همه آنها یکی است: تروریست‌های حماس در غزه، زیرساخت‌های آنها، فرماندهان آنها، سنگرها و مراکز ارتباط آنها.»

  • در موج جدید خروج غیرنظامیان از شهر غزه هزاران نفر عازم جنوب شدند

    پل آدامز

    خبرنگار دیپلماتیک بی‌بی‌سی

    خروج از غزه

    اسرائیل می‌گوید در حال تشدید کنترل بر شهر غزه است ارتش اسرائیل گفته است که یک پایگاه حماس را تصرف کرد و در مناطق «عمق شهر» با شبه‌نظامیان حماس در حال نبرد است.

    به گفته ارتش اسرائیل، در حین پیشروی تجهیزات نظامی متعلق به حماس را تصرف کرده است.

    به نظر می‌رسد عملیات ارتش اسرائیل همراه با هشدار به غیرنظامیان برای خروج از شهر غزه و حرکت به سوی جنوب، باعث موج جدید خروج غیرنظامیان از این شهر شده است.

    تصاویری از صدها، شاید هزاران نفر منتشر شده که آنان را در حال حرکت به سوی جنوب نشان می‌دهد و اکثر آنان با پایای پیاده این مسیر را می‌پیمایند.

    در همین حال، یک ماه پس از حملات هفتم اکتبر حماس که در آن حدود ۱۴۰۰ نفر کشته شدند، اسرائیلی‌ها مراسم یادبودی را برگزار کرده‌اند.

    به یاد قربانیان یک دقیقه سکوت به یاد قربانیان اعلام شد و در تل اویو برای ۲۴۰ نفر شهروندان اسرائیل و دیگر کشورها که حماس به گروگان گرفته یک میز عظیم قرار داده شد.