چرا حضور رونالدو در ایران مسئله‌ساز شد؟

03

تصاویر ازدحام بخشی از مردم ایران در استقبال از کریستیانو رونالدو در روز ۲۷ شهریور، فضای شبکه‌های اجتماعی ایران را در نوردید. این تصاویر برای بسیاری از شبکه‌های خبری در داخل و خارج ایران شگفت آور بود و برخی خبرگزاری‌ها آن را لحظه به لحظه پوشش دادند.

استقبال مردمی از رونالدو به حدی بود که نه تنها جاده‌‌های مسیر حرکت تیم فوتبال النصر پر از جمعیت بود، بلکه اعضای تیم با دشواری توانستند به اتاق‌های خود در هتل اسپیناس که محل اقامتشان بود راه یابند. جمعیت به قدری بود که مردم با شکستن یکی از درهای هتل وارد لابی آن شدند. حتی در شلوغی پیش آمده در هتل، رسانه‌های داخل ایران خبر از آن دادند که دروازه‌بان تیم النصر برای دقایقی گم شد. گویا وی بعد از حدود نیم ساعت «با تلاش مامورین هتل پیدا شد».

آشفتگی پیش آمده در استقبال از رونالدو تنها مختص استقبال از او نبود. برخی خبرگزاری‌های ایران، برای نشان دادن میزان استقبال از این ستاره فوتبال، تیتر‌های عجیبی مانند «فرار رونالدو از مردم با کمک آسانسور» را در خروجی‌های خود قرار دادند.

همزمان با وقوع این اتفاقات، واکنش‌های جمعی بسیاری در شبکه‌های اجتماعی به وجود آمد. برخی به خاطر پیدایی چنین تصاویری «مردم» را مقصر دانستند. برخی انگشت اتهام را به سوی حکومت برده و مقصر تصاویر به وجود آمده را صرفا جمهوری اسلامی داشتند.