ایران می‌گوید به هر حمله‌‌‌ای پاسخ می‌دهد؛ امیرعبداللهیان از آمریکا خواست بر «راه حل سیاسی» تمرکز کند

1

در واکنش به اظهارات مقام‌های آمریکایی، وزیر خارجه ایران گفته است «آمریکا باید زبان تهدید و فرافکنی را متوقف کند و بر راه‌حل سیاسی متمرکز شود.» صبح امروز هم نماینده ایران در سازمان ملل متحد، هشدار داد که تهران «هرگونه حمله به داخل خاک، منافع یا اتباعش در خارج از مرزهایش را به طور قاطع» پاسخ خواهد داد. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم گفته است: «به دنبال جنگ نیستیم ولی از جنگ نمی‌هراسیم‌.»

هشدار مقام‌های ایران یک روز پس از آن مطرح می‌شود که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، گفت که درباره شیوه واکنش به حمله پهپادی مرگبار به پایگاه نیروهای آمریکا در اردن تصمیمش را گرفته است.

در تازه‌ترین واکنش ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، گفته است پاسخ ایران در شرایط تهدید «قاطع و فوری» است. اما تاکید کرد «آمریکا باید زبان تهدید و فرافکنی را متوقف کند و بر راه‌حل سیاسی متمرکز شود.»

فرمانده سپاه پاسداران ایران هم امروز گفت «این روزها هم از میان کلمات مقامات آمریکایی بعضی تهدیدات را می‌شنویم، به آنها می‌گوییم شما ما را آزموده‌اید و فصل مشترک ما با شما این است که همدیگر را می‌شناسیم و هیچ تهدیدی را بدون پاسخ نمی‌گذاریم‌». او ادامه داد که «به دنبال جنگ نیستیم ولی از جنگ نمی‌هراسیم‌.»