جمع‌بندی وزیر خارجه آمریکا از سفرش به منطقه

10

I

وزیر خارجه آمریکا با ترک ترکیه به این دور از سفر منطقه‌ای خود پایان داد.

آنتونی بلینکن در مورد تلاش‌ها برای کمک‌رسانی به غیرنظامیان غزه گفت کشورش «به‌سختی و از راه‌های بسیار مطمئن» بدنبال افزایش محموله‌های ورودی به غزه است. وزیر خارجه آمریکا گفت به پیشرفت‌های خوبی در این زمینه دست یافته و در روزهای آتی، شاهد افزایش «قابل توجه» کمک‌رسانی به غیرنظامیان غزه خواهیم بود.

آقای بلینکن بر اهمیت وضعیت گروگان‌های حماس تأکید کرد و گفت هر آنچه از دستمان بربیاید برای بازگرداندن آنها به خانه انجام می‌دهیم.

وزیر خارجه آمریکا در مورد تلفات غیرنظامیان فلسطینی ناشی از حملات سنگین اسرائیل هم، بدون اشاره به تعداد زیاد کشته‌شدگان، گفت با اسرائیلی‌ها درباره قدم‌هایی که می‌توانند برای کاهش تلفات غیرنظامی بردارند،‌ در تماس هستیم.

آنتونی بلینکن با تأکید بر این‌که «کار هنوز تمام نشده»،‌ به شکل تلویحی به «پیشرفت‌هایی که ممکن است چندان آشکار نباشند» اشاره کرد.

آقای بلینکن در این دور از سفرهای منطقه‌ای، ابتدا در اسرائیل با مقام‌های این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد و سپس در رام‌الله به دیدار محمود عباس رئیس تشکیلات فلسطینی رفت. وزیر خارجه آمریکا در ادامه با همتایانش از کشورهای عربی منطقه رایزنی کرد و با دو دیدار کوتاه از بغداد و آنکارا سفرش را به پایان برد.