مقامات بهداشت و درمان در غزه: تعداد کشته‌شدگان از ۸۳۰۰ نفر گذشته است

Screen Shot 2023-10-30 at 10.30.32 PM

به گفته مسولان بهداشت و درمان در غزه که وابسته به گروه حماس هستند، از زمان آغاز حملات اسرائیل به این منطقه دست‌کم ۸۳۰۶ نفر از جمله ۳۴۵۷ کودک غزه کشته شده‌اند

آنها همچنین اعلام کرده‌اند که این آمار شامل ۲۱۳۶ زن و ۴۸۰ سالمند می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که بیمارستان‌های غزه به دلیل کمبود برق و تجهیزات اولیه به سختی در حال فعالیت هستند.

همچنین هیچ محموله سوختی از آغاز درگیری‌ها به این منطقه ارسال نشده تا برای تولید برق بیمارستان‌ها، پناهگاه‌ها، نانوایی‌ها، ایستگا‌ه‌های پمپاژ و تصفیه آب و سیستم فاضلاب مورد استفاده قرار بگیرد.

یک نماینده پارلمان بریتانیا و یک کارمند دولت به علت اظهارات‌شان درباره درگیری‌های غزه تعلیق و اخراج شدند

در بریتانیا، پال بیستو، یک کارمند دولت بریتانیا به علت نامه ای که به نخست وزیر نوشته و طی آن خواستار آتش‌بس دائمی در غزه شده بود، به علت آنچه «مغایرت یا اصول مسئولیت جمعی» خوانده شده از کار برکنار شده است.

آقای بیستو در نامه خود به ریشی سوناک نوشته بود از نظر او یک آتش‌بس دایمی «جان بسیاری را نجات خواهد داد و موجب رسیدن کمک به آنهایی که بیشتر از همه نیازمند آنند خواهد شد».

همزمان اندی مک دانلد، نماینده حزب کارگر در مجلس بریتانیا هم به علت استفاده از عبارت «میان رود و دریا» در یک تجمع حامیان فلسطینیان، از سمت خود تعلیق شده است چرا که حزب کارگر به کارگیری این عبارت را همسو با مضامینی که خواستار نابودی اسرائیل هستند دانسته و آن را «عمیقا توهین‌آمیز» ارزیابی کرده است.