گزارش‌های متعدد از اوضاع در اشنویه و کنترل شهر

5

جمعه شب – اول مهر – گزارش‌های متعددی از شهر اشنویه مخابره شد که از اعتراضات گسترده در این شهر و حتی خارج شدن کنترل بخش‌هایی از شهر از دست نهادهای دولتی محلی حکایت دارد اما به علت محدودیت اینترنت و نبود منابع مستقل خبری، تایید این گزارش‌ها ممکن نیست.

در چند ویدیویی که به جمعه شب در اشنویه نسبت داده شده جمع بزرگی از مردم در خیابان۲های اصلی اشنویه راهپیمایی می‌کنند و نشانی از نیروهای پلیس دیده نمی‌شود اما صدای تیراندازی ممتد شنیده می‌شود.

در تصویر دیگری دود غلیظی بر فراز شهر دیده می‌شود که به آتش گرفتن بانک سپه نسبت داده شده اما این اخبار هنوز صحت‌سنجی نشده است.

هه‌نگاو، دیده‌بان مستقل حقوق بشر کردستان که مقر آن در نروژ است هم در توییتر نوشته در بامداد شنبه – دوم مهر «بخش‌های بزرگی از شهر در کنترل» معترضان است.

دو روز پیش ویدیویی از خاکسپاری یک نوجوان ۱۶ ساله در اشنویه منتشر شد که نامش امین معروفی بود.

روز جمعه هم گزارشی از یک مرد مسن منتشر شد که پدر میلان حقیقی معرفی شده، نوجوان دیگری که بنابر گزارش‌ها در جریان اعتراضات اشنویه کشته شده، از مردم می‌خواست به اعتراضات خود ادامه دهند.

در این عکس که روز جمعه اول مهر منتشر شد، زنی دیده می‌شود که روبروی ماموران امنیتی بدون روسری ایستاده است. ‌ گفته می‌شود محل این ویدیو قزوین است. به نظر می‌آید که ماموران به طرف معترضان گاز اشک‌آور شلیک کرده‌اند.

تماشا در توییتر
۵۹۴
پاسخ
هم‌رسانی این توییت