رسانه‌های آمریکایی: ایمن الظواهری در حمله هوایی آمریکا کشته شد

7

منابع خبری از جمله خبرگزاری آسوشیتدپرس و روزنامه واشنگتن پست گزارش می دهند که «اَیمن الظواهری» رهبر القاعده در حمله هوایی آمریکا در افغانستان کشته شده است.

همزمان کاخ سفید اعلام کرده است که که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به زودی درباره یک «عملیات موفق ضدتروریستی» در افغانستان صحبت خواهد کرد.

یک مقام ارشد کاخ سفید گفت: «در پایان هفته، ایالات متحده یک عملیات ضدتروریستی را علیه یک هدف مهم القاعده در افغانستان انجام داد. این عملیات موفق بود و غیرنظامیان در آن کشته نشدند.»

ساعتی پیشتر طالبان تایید کرد که حمله روز یکشنبه در کابل توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی انجام شده و آن را محکوم کرد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان در بیانیه‌ای نوشت که حمله روز ۳۱ ژوئیه علیه یک “خانه مسکونی در ناحیه شیرپور کابل انجام شد.»

او گفت: «ماهیت این حادثه در ابتدا روشن نبود. سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی امارت اسلامی درباره حادثه تحقیق کردند و دریافتند که حمله توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی انجام شده است.»

آقای مجاهد گفت که طالبان این حمله را «به هر دلیلی که انجام شده باشد» محکوم می‌کند و آن را «نقض آشکار اصول بین‌المللی و موافقتنامه دوحه» توصیف کرد.

او نوشت: «این اقدامات تکرار تجارب ناکام ۲۰ سال گذشته و برخلاف منافع ایالات متحده آمریکا، افغانستان و منطقه است. تکرار چنین اقداماتی به فرصت‌های موجود لطمه خواهد زد.»

الظواهری در کنار بن لادن

منبع تصویر، REUTERS

توضیح تصویر، الظواهری و اسامه بن لادن علیه آمریکا اعلان جنگ دادند و حملات ۱۱ سپتامبر را برنامه ریزی کردند

به گزارش شبکه طلوع یک سخنگوی وزارت کشور طالبان روز یکشنبه گفته بود که یک راکت حوالی ساعت شش صبح به خانه ای خالی در ناحیه شیرپور کابل برخورد کرده است اما جراحات یا تلفاتی نداشته است.

 رحمت الله نبیل، سرپرست سابق مدیریت امنیت ملی افغانستان، هم روز یکشنبه در توییتی نوشته بود که در این حمله «به احتمال زیاد» یک محل اختفای اعضای داعش (دولت اسلامی) هدف گرفته شد.

ساکنان کابل به شبکه طلوع نیوز گفتند که صدای دو انفجار پیاپی را در شهر شنیده‌اند.

سپتامبر گذشته هم طالبان گفت که آمریکا «برخلاف معاهدات بین‌المللی و تعهدات این کشور در دوحه قطر» حریم هوایی افغانستان را نقض کرده است.

یک هفته پیش از از آن جان کربی، سخنگوی وقت وزارت دفاع آمریکا، گفته بود که نیروهای نظامی این کشور برای حملات هوایی در افغانستان اختیار کامل دارند و نیازی به هماهنگی با طالبان ندارند.

هرچند آمریکا نیروهای نظامی‌اش را مطابق توافقی با طالبان از افغانستان خارج کرده، هنوز این گروه و دولت موقت اعلامی آن را به عنوان حکومت قانونی افغانستان به رسمیت نشناخته است.

عکسی که از حمله یکشنبه به کابل در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود

منبع تصویر، SOCIAL MEDIA

توضیح تصویر، عکسی که از حمله یکشنبه به کابل در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود